2011-06-15

Велосипедом по замках Західної України

Термін: 2011.06.04-11 (з 04 по 11 червня (июня))
Маршрут:  Львів - Львівська Цитадель - Замок у Старому Селі - Бірбка - Свірзький замок (Свірж) - Кимир - Ушковичі - Перемишляни - Свято-Успенська лавра 14-18 ст. (Унів) - Словіта - Якторів - Василіанський монастир, Золочівський замок (Золочів) - Сасів - Підгорецький замок (Підгірці) - Олеський замок, Монастир капуцинів (Олесько) - Ясенів - Пониква - Літовище - Монастир походження дерева Хреста Господнього, Камінь (Підкамінь) - Нем'яч - Дудин - Лосятин - Почаївська лавра (Почаїв) - Дунаїв - Кременецький замок (Кременець) - Смиги - Дитиничі - Тараканівський форт - Дубенський замок (Дубно) - електричка - Здолбунів
Учасники: Ярік, Юра, Макс, Лєна ...
Приємно коли тебе проводжають на вокзалі перед поїздкою...
Новенькі вагони фірмового потягу Харків-Львів хоч і комфортні, але для погрузки роверів на третю полку зовсім не зручні...
Зустрілись з Яріком на пероні станції Львів, і вирішили заїхати в центр - на Ринкову площу. І не даремно заїхали... Там потрапили на виступ Vasti Jackson, який виступав з колегами в рамках Alfa Jazz Festival – джазового фестиваля міжнародного масштабу, що проходив у Львові 3-5 червня 2011 року.
Позитивно зарядившись енергією від виступу відомого джазмена, ми поїхали на перший об'єкт запланованого маршруту - Львівську Цитадель...
Зараз в Східному форті (Велика Максиміліанська вежа № 2) розмістився готель «Citadel Inn». А під час Другої світової війни на території Цитаделі діяв табір для радянських військовополонених Stalag-328 «Tsutadell».
Виїжджали з території Цитаделі через дірку в паркані і вже незабаром з міста...
І вже невдовзі ми заїхали в Старосільский замок. Тут і заночували на території замку. Під вечір після вечері підходила до нас місцева молодь. Важко було відмовлятись від запропонованої горілки за здоров'я іменинника Павла. А ще запрошували нас на їхню дискотеку в клубі...
Місцеві називають КОРОНАМИ вежі замку, бо вони так схожі на них.
А зранку ми поїхали в сторону Свірзького замку. На жаль, на територію замку попасти не вдалося...
На Львівщині зустрічав багато будинків з табличкою "Народний дім". Спочатку думав що це сільрада... Але мабуть помилявся...
Післяобідню жару пересиділи в Перемишлянах. І через 8 км ми були вже в Свято-Успенській лаврі 14-18 ст. Неподалік від лаври ми розбили табір...
Територія лаври добре доглянута, тут є багато екземплярів старовинних розп'ять та різних кам'яних плит. Є навіть копія Туринської плащаниці і цілюще джерело. Взагалі цікавий об'єкт для відвідування.
Зранку довго збирались і виїхали коли вже почало жарити сонце. А до наступного об'єкта нашої подорожі - Золочівського замку треба було проїхати близько 34 км.
По дорозі заходили на цвинтар вояків 1 УД УНА "Галичина" (14-а гренадерська дивізія військ СС «Галичина»).
На початку Золочіва знаходиться Василіянський монастир. Заходив туди тільки щоб зродить декілька знімків...
Коли під'їхали до замку, то виявилося, що у них вихідний день. І так уже в другий замок нам не вдалося потрапити. Походив я тільки кругом нього...
Пережидали жарюку в кафе біля кінотеатру..
А я ще встиг прогулятись по центру містечка. Вартий уваги старовинний Вознесенський костел.
А далі порулили на Підгірці. По дорозі хотіли покупатися в ставку, але вода в ньому негодяща. Зато потім помилися в прохолодній мілкій але чистій річечці.
Ночували біля Благовіщенського монастиря чину Святого Василія Великого. Місце для табору нам показав сам настоятель. Також там зустріли монаха із Москви, якого вигнали звідти по релігійним суперечках. Також він розповів, що в нього був ровер з планетаркою.
Наступного ранку зібрались оперативно і уже о 08:00 стартонули. Через пару кілометрів під'їхали до костьолу Воздвиження та св. Йосипа. Його архітектура вражає, але стан в якому він перебуває жахливий.
Далі переїхали до Підгорецького замку, який зараз на реставрації.
Чекати поки він відчиниться для відвідувачів, ми не стали а поїхали до Олеського замку. Поїхали спочатку грунтовкою через ліс та поле і розділились там. Я поїхав далі грунтами, а інші попрямували на трасу і були першими біля замку.
Сходили на екскурсію по замку, де знаходяться різні музейні експонати. Спускались в підвал замку де можна побачити глибоку шахту колодязя.
Потім погуляли парком навколо замку. Макс тут показав стрептіз - вивалив на показ своє хозяйство ))
Поряд з замком знаходиться монастир капуцинів. Але він закритий для відвідувачів.
Потім поїхали по окружній дорозі в напрямку Підкаменю... Вже з дороги спостерігали здалеку замки, які недавно відвідали...
Обідали та пережидали жару біля ставка в селі Пониква.
І вже під вечір ми прибули в смт. Підкамінь. Поставили намети в пісчанику між горою з Чертовим Каменем та горою з монастирем походження дерева Хреста Господнього. На горі з Каменем знаходиться старий козацький цвинтар.
З гори з Каменем гарно видно Пачаївську лавру.
Зранку походили по території монастиря, який почали реставрувати.
А далі поїхали в Почаївську лавру.
По дорозі частенько зупинявся сфотографувати навколишні краєвиди.
Уже в Лосятині добре видно саму Лавру.
Припаркуватися біля входу в Почаївську лавру нам не дозволив охоронець, відправив нас на стоянку за лаврою. Сама лавра вражає своєю величністю та багатим оздобленням.
Мабуть треба бути справжнім релігійним паломником, щоб обійти усю лавру і побачити всі святі місця. Нам вистачило зовнішнього огляду.
Зараз в лаврі будують ще один масштабний храм.
Після відпочинку в парку перед лаврою ми поїхали в сторону Кременця. По дорозі зустрічалося багато полів з червоними маками.
Зупинились на ніч біля ставків неподалік села Малі Бережці.
Навідувались до нас місцеві сторожа цих ставків, пропонували Лєні залишитись у них в селі, а то в них немає кому картоплю полоти )).
А зранку ми неквапно заїхали в Кременець і піднялись на Замкову гору, де знаходяться руїни Кременецького замку. Вхід платний - по 5 грн. з носа, за в'їзд на ровері грошей не взяли ).
Види з замкової гори просто чудові - різнокольорові ))
Після Кременця ми поїхали в сторону Дубно. Зупинились на ночівлю, а точніше на дві, на річечці Тартацька біля села Дитиничі.
А в селах цим часом була помітна підготовка до свята Сятої Трійці...
Після добового відпочинку (дньовки) ми поїхали до Тараканівського форту, який вразив масивністю фортифікаційних споруд з цегли та бетону. Але на жаль форт поступово руйнується.
А вже від форту ми покрутили педалі до Дубенського замку...
Прогулявшись по території замку ми поїли піци і вирушили на вокзал...
На вокзалі з нами спілкувались хлопці, котрі катались тут на своїх роверах. Повідали вони нам історію походження назви міста Дубно: "Їхали на підводі дід та баба через ліс, побачила баба велике дерево та каже ДУБ, а дід коняці каже НО. Так і вийшло ДУБНО".
А далі на електричці доїхали до ст. Здолбунів і там чекали свій потяг на Полтаву. Стоянка потягу на цій станції 20 хв. і це зручно для упаковки роверів та посадки у вагон.

А ось трек нашого маршруту: